Pazar yerleri, e-ticaret siteleri için bir fırsattır. Ülkemize oranla e-ticaret alanında daha ileri seviyede olan ülkelerde e-ticaret firmaları pazar yerlerinin trafik yoğunluğundan faydalanmaktadır. Birçok gelişmiş ülkede, pazar yerleri e-ticaret perakendeciliğinde önemli bir yer tutmaktadır.
Sanal mağazaları pazar yerleri ile entegre ederek, vakit kaybı olmadan bu platformlarda ürün satışı yapılabilir. Gönderilen ürünlerin fiyatları yönetilebildiği için e-ticaret firmaları için karlı bir model oluşturmaktadır.
Pazar yerlerinde oluşan siparişler, e-ticaret mağaza yönetici paneline geri aktarılır ve tam otomasyon sayesinde süreç yönetilebilir. Pazar yerleri e-ticaret sitelerinin tanıtımına önemli katkı sağlar. E-ticaret mağazaları, belki de hiç ulaşamayacakları tüketicilere ulaşma fırsatınu pazar yerleriyle bulur. Pazar yerlerinde yapılan satışlardan büyük bir gelir beklemek yerine, yeni müşterilere ulaşma fırsatı olarak değerlendirildiğinde, hem bir miktar gelir elde edilir hem de müşteri portföyü hızla genişler.